torsdag 14. mai 2009

Kneip

Idag er en herlig dag!
Det er over tjue grader ute, jeg har fått tattoo skissen og jeg kom ikke opp i noen skriftlig eksamen.
Det er en herlig dag!

Foruten om dette skjedde det noe spesiellt idag.
Jeg satt og ventet på bussen utenfor et av byens sentre. Plutselig spør en engelsktalende dame om hun kan låne tlf min. Og jeg svarte da selvfølgelig ja. Etter mye om og men fikk hun tak i personen hun ringte etter og forklarte at kortene hennes var sperret og at hun ikke kunne komme seg til Bodø. Strandet i Narvik.
Hun forklarte sin historie og situasjon. At hun hadde 50kr og ikke hadde spist på lenge.
Jeg forklarte henne pent at hun ble nødt til og bli med meg opp på Coop slik at jeg fikk kjøpe henne noe hun kunne få energi av. Hun protesterte klart i begynnelsen, men det endte opp med kneip og brie.

Forklarte henne at neste-kjærlighet er viktig. Selv ovenfor fremmede.
Klart hun ikke skulle gå sulten og aleine. Var utrolig å se hvor høyt hun faktisk satte pris på maten hun fikk. Hvor mye noe så obligatorsikt kan bety.

Føltes godt å hjelpe henne. Fikk mye igjen for det.
Hvor enn du er i verden nå madam, god bless og peaceout.

Ingen kommentarer: