søndag 3. mai 2009

Back in Narvik

Da har jeg akkurat fullført den seks timers lange bussturen fra Leknes til Narvik.
Det er noe med å sitte på buss som gir deg tid til og tenke. På noe konkret, noe løst, det meste egentlig.
Jeg liker bussturer, selv om timene kan gå ubehagelig sakte. For min egen del ligger trikset i å sette på Mp3 spilleren, lukke øynene og la tiden flyte. Og ikke se på klokka! Jeg kunne sverget på at den ikke går ett minutt fortere!

På akkurat denne bussturen tenkte jeg mye på hvilke valg jeg har tatt i livet. Det vil si, jeg tenkte på de gangene jeg har tatt feil valg. De valgene jeg har tatt utifra sinne, misunnelse, dumskap. Det er en del av dem, heldigvis er det fler av de gode en de onde. Håper jeg.
Er rart og tenke på, hvor mange ganger har man ønsket man hadde valgt anndeledes?
For min del er det nok noen tilfeller.

Fred.

Ingen kommentarer: